5 sınıf kura ve sınıf değişikliği bilgilendirme

5 sınıf kura ve sınıf değişikliği bilgilendirme

5 sınıf kura ve sınıf değişikliği

 

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İLKOKUL 1. SINIF ŞUBELERİ İLE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN VE ORTAOKUL 5. SINIF ŞUBELERİNİN e-OKUL ÜZERİNDEN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN YÖNERGE kapsamında öğrencilerimizin sınıfları yapılacak olan kura ile belirlenecektir.

sınıf değişikliği talep eden velilerimiz okul idaresine dilekçe ile başvuru yapacaktır.bunun haricinde sınıf değişikliği yapılmayacaktır.

05.09.2024 454

a)Velinin şube değişikliği talebi hâlinde yapılacaklar

1) Veli geçerli bir gerekçe ile şube değişikliği için yazılı talepte bulunabilir.

2) Okul müdürlüklerince, öğrenci ve velilerine eğitim ve öğretim yılı içerisinde sadece 1 (bir) defaya mahsus şube değiştirme haklarının bulunduğu, şube değişikliği yapılan öğrencilerin önceki şubelerine tekrar dönemeyeceklerine dair bilgilendirme yapılacaktır.

3) Okul müdürlüklerince, şube değiştirme talebi bulunan velilerin yazılı talepleri rehberlik servislerine yönlendirilecektir.

4) Rehberlik servisince yapılan değerlendirme sonucunda, şube değişikliği talebi uygun görülenler hakkında hazırlanan gerekçeli görüş raporları ve varsa ekleri, dilekçe alındıktan sonraki en geç 5 (beş) iş gününü takip eden ilk perşembe günü mesai bitimine kadar okul müdürlüklerine yazılı olarak bildirilecektir.

5) Okul müdürlüklerince her hafta cuma günü mesai bitimine kadar “Rehberlik Servisince Onaylanan Öğrenci Şube Değiştirme” ekranı üzerindeki sınıf/şube listesinde işlem yapılacak öğrenci seçilerek “Şube Değişikliği Onaylanan Öğrencinin Yeni Şubesini Belirle” butonu kullanılmak suretiyle e-Okul tarafından otomatik olarak yeni şubeye aktarılacaktır.

6) Okulda rehberlik servisinin bulunmaması durumunda rehberlik servisinin yapması gereken iş ve işlemler rehberlik ve araştırma merkezi müdürlükleri tarafından yürütülecektir.

7) Öğrenci velilerinden yazılı olarak gelen şube değişikliği talep dilekçesi, rehberlik servislerinin gerekçeli görüş raporları ve varsa ekleri ve benzeri tüm evraklar 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu çerçevesinde gizlilik esaslarına riayet edilerek en az 4 (dört) yıl boyunca okul müdürlüklerince saklı tutulacaktır.